środa, 16 lipca 2008

Wymiana żarówki w konsoli środkowej Alfa Romeo 145 146

U mnie wyglądało to tak:
1. odkręcić śrubki w górnym wywietrzniku (ten na szybę) konsoli, są 2 szt i
trzeba to zrobić kluczem imbusowym
2. wyjąć popielniczkę (odpiąć zasilanie od podświetlenia i od zapalniczki)
3. odkręcić 2 śrubki (krzyżaki) i wyjąć obudowę popielniczki
4. odkręcić kolejne widoczne w narożnikach 2 śrubki (krzyżaki)
w tym momencie konsola jest już luźna na dole i górze
5. od konsoli do stacyjki prowadzi osłona z materiału trzeba ją od dołu podważyć
najlepiejnożem wyskoczy z zaczepów i wyjdzie, ukaże nam się śrubka i też ją
wykręcamy
6. analogiczni postępujemy z drugą stroną (tapicerka w kierunku poduszki
pasażera) tam też ją podważamy zdejmujemy i odkręcamy śrubkę
7. najtrudniejsza operacja (mi zajęło najwięcej czasu wykombinowanie sposobu)
musimy teraz zdjąć 3 pokrętła od regulacji nawiewów - niestety te cholery są na
wcisk i do tego tak zbudowany że może pęknąć przy zdejmowaniu (mi jeden pękł ale
przyklejenie s powrotem pomogło), jeżeli mamy mocny ścisk w palcach to łapiemy za
pokrętło i ciągniemy do siebie aż wyjdzie u mnie z jednym się tak dało niestety
pozostałe zdjąłem sposobem - użyłem do tego kombinerki a ich powierzchnie wyłożyłem kwałkiem materiału - ścisnąłem mocno i pociągnąłem trzymało jak cholera ale
się udało
8. pod środkowym pokrętłem znajduje się ostatnia śrubka odkręcamy ją
9. konsola już jest zdjęta - zmieniamy żarówki i przykręcamy wszystko s powrotem

życzę miłego majstrowania

Brak komentarzy: